تلفن تماس : 02128426014
شانیا مارکتینگ

شانیا مارکتینگ

ارائه دهنده انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ

تفاوت آف پیج و آن پیج

تاریخ انتشار : 2022/07/17

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یعنی تدارک و انجام فعالیت هایی که در سایت خود انجام می دهید تا توسط موتورهای جستجویی همچون گوگل رتبه بهتری را کسب نمایید. بهینه سازی این موتورها سئو را به دو بخش تقسیم می کند:  آن پیج سئو  و  آف پیج سئو

که البته هر دو آن ها برای موفقیت و ارتقا سایت ضروری است .اما دارای تفاوت های عمده ای با یکدیگر هستند. اگر بخواهیم در ابتدا یک توضیح کلی در باب آف پیج و آن پیج ارائه کنیم باید بگوییم منظور از آن پیج همان سئو داخلی است که سعی دارد قسمت های داخلی سایت را بهینه سازی کند و آف پیج یا همان سئو خارجی تمام تلاشش برای به افزایش قدرت و اعتبار دامنه می گذارد. البته در این مقاله به طور جامع تر به تفاوت های آن پیج و آف پیج می پردازیم.

 

 

آن پیج سئو

منظور از آن پیج سئو همان سئو داخلی است. که هدف بهینه سازی بخش های مختلف داخلی سایت را دارد تا بتواند در رتبه بندی موتور های جست و جو موثر واقع شود. مواردی همچون تولید محتوا با کیفیت، به کار بردن کلمات کلیدی در جای مناسب خود و …. در سئو داخلی وجود دارد که در صورت رعایت آن ها وب سایت شما توسط گوگل بهتر درک می شود.

چک لیست سئو

عنوان بندی های محتوا را با دقت مورد بررسی قرار دهید. به این صورت که کلمات کلیدی متن به طور صحیح و در جای مناسب در عنوان ها و برچسب ها پیاده سازی شوند.

 

 

عنوان ها

به هیچ وجه از تاثیر مهم و اساسی که عنوان بندی ها در آن پیج سئو دارد غافل نشوید. بکار بردن واژه کلیدی در H1 و H2 ضروری است اما اگر شرایط نوشتاری محتوا اجازه داد سعی کنید تا H6 را به صورت آبشار انجام بدهید.

سعی کنید حتما URL باید اصولی انتخاب گردد به شکلی که برای کاربران قابل قبول محسوب شود. توجه داشته باشید از تکرار زیاده کلمه کلیدی در آدرس بپرهیزید.

عنوان ها

محتوا مناسب

محتوا باید رفع کننده نیاز کاربرد و متناسب با سلیقه او ترتیب دیده شود. دقت داشته باشید زمانی که کاربر به صفحه شما ورود می کند به طور تقریبی ۳ تا ۷ ثانیه عنوان اصلی را بررسی می کند و بعد از آن یک نگاه سطحی به برخی از قسمت های محتوا می اندازد. اگر کسی حس کرد که می تواند پاسخ سوال هایش را در محتوا شما پیدا کند؛ در صفحه شما ماندگار خواهد شد ولی در غیر اینصورت به سراغ پیشنهادات بعدی می رود. اگر کاربر در صفحه شما باقی بماند و با لینک های داخلی روبه رو شود بهتر می تواند به اطلاعات تکمیلی در باب پاسخ سوال هایش دست یابد. لینک سازی داخلی از مواردی بشمار می آید که علاوه بر مفید واقع شدن برای کاربر نیز سبب تاثیر مثبتی در دریافت رتبه بالا از سوی موتورهای جست و جو می گردد.

علاوه بر لینک سازی داخلی می توانیم به کسب تجربه مفید توسط مخاطب اشاره کنیم. در صورت کسب این تجربه مفید توسط کاربر در صفحات شما سبب می شود تا او در مرتبه های دیگر نیز برای یافتن پاسخ سوالاتش در جستجوی سایت شما باشد. این تجربه مفید را زمانی می توانید برای مخاطبانتان به ارمغان آورید که در میان اجزای مختلف محتوا ارائه شده تناسب برقرار باشد و از سردرگم شدن مخاطب جلوگیری نمایید علاوه بر آن ارتباط رنگ ها، ارتباط قوی نوشته ها با تصاویر و بسیاری موارد دیگر سبب می گردد تا تصویر و آدرس سایت شما در ذهن مخاطب بماند.

معین نمودن متن ALT

تمامی سیستم های مدیریتی محتوا دارای گزینه ای برای اضافه کردن Alt تصاویر می باشند. اما این متن برای کاربران قابل مشاهده نخواهد بود و این فقط خزندگان گوگل هستند که قادر هستند آن ها را پیدا کنند توجه داشته باشید انتخاب متن توسط شما به هر شکلی می تواند تاثیری مستقیم بر سئو صفحه داشته باشد؛ در نتیجه متن را به گونه انتخاب کنید که بتوانید تاثیری مثبتی از سمت آن برای سئو صفحه دریافت کنید.

 

معین نمودن متن ALT

آف پیج سئو

آف پیج بر خلاف آن پیج کاری با قسمت های داخلی سایت ندارد و با به کار گیری روش ها و تکنیک های متعددی سعی در افزایش قدرت دامنه سایت خواهد داشت که سبب ارتقا رتبه شما توسط موتورهای جستجو می گردد. حتما مثال معروف اردک را شنیده اید….

استفاده از واژه توپ نیز می تواند این منظور را به خوبی برساند. شما گمان کنید که در ظرف پر از آب یک توپ پلاستیکی و سبک قرار داده اید به هر میزان که از بیرون به این ظرف آب اضافه کنید و این عمل را به شکل مکرر انجام رهید توپ پلاستیکی همراه با آب بالاتر می رود. تلاش شما در آف پیج و قرار دادن لینک های خارجی شبیه به آب عمل می کنند و سبب ارتقا وب سایت شما می گردد. سئو خارجی قدرتمند به راحتی شما را در رتبه اول قرار می دهد .

بهینه سازی سایت به کمک آف پیج

مواردی همچون لینک های خارجی، بازار یابی به واسطه شبکه های اجتماعی، تدارک دیدن رپورتاژ و….. و مرتبط با سئو خارجی سبب   می شوند تا اعتبار سایت بالا برود.

اما در میان این سیگنال ها لینک سازی خارجی برجسته ترین آن ها بشمار می آید. بهره بردن از بک لینک های دارای اعتبار سبب می گردد تا رتبه سایتتان ارتقا یابد‌. همانطور که متوجه شدید به بک لینک های معتبر اشاره کردیم زیرا کمیت بک لینک خارجی برای سایت دارای اهمیت چندانی نمی باشد؛ این کیفیت بک لینک است که می تواند ما را به هدف مورد نظرمان برساند.

 

بهینه سازی سایت به کمک آف پیج

راه های دریافت بک لینک معتبر

  • تهیه کردن محتوا های جذاب، مناسب و پر مخاطب در فضای مجازی که سبب به اشتراک گذاشته شدن می شود
  • ارائه محتوای با کیفیت و اشاره به نام وب سایت در آن و منتشر کردنش در سایت های دیگر
  • ایمیل مارکتینگ برای جذب کردن مشتری ها

تمرکزمان را روی آن پیج بگذاریم یا آف پیج

در این راستا نمی توانیم بگوییم که با تمرکز بر یکی از این موارد و تلاش در بهبودش می توانیم به رتبه خوبی توسط موتورهای جستجو دست یابیم. توجه داشته باشید که آف پیج و آن پیج هر کدام تکمیل کننده دیگری هستند و با تلاش برای بهبود هر کدام اما یکسان      می توانیم به مرور زمان موفق به کسب رتبه های بالا از سوی موتورهای جستجو شویم. در این راستا شانیا مارکتینگ می تواند شما را دراین مسیر یاری کند و نتیجه ای خوشایند را برایتان رقم بزند.