تلفن تماس : 02128426014
شانیا مارکتینگ

شانیا مارکتینگ

ارائه دهنده انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ

تفاوت سئو رنگ مث با یواست

تاریخ انتشار : 2022/07/23

مطمئنا که مشغولیت در هر زمینه و حرفه‌ای با تلاش‌های متععدی به جهت پیشرفت و گسترش زمینه فعالیت و نیز رسیدن به شهرت در آن حیطه می‌باشد. در حال حاضر که دنیای مجازی همگام با دنیای واقعی شغلی پیش می‌رود شاهد کسب موفقیت برخی از آن‌ها در قالب وبسایت‌های طراحی شده برای معرفی خود به دنیای واقعی هستیم. البته پیشرفت در این مسیر به همان اندازه که شیرین است راه پر‌ پیچ‌وخمی دارد که به واسطه استانداردهای سئو و همراهی یک تیم صاحب تخصص در این حوزه چون شانیا مارکتینگ برای رسیدن به موفقیتی تضمینی هموار می‌گردد. اصول و قوانین سئو همان پله‌هایی هستند که می‌توانند جایگاه شما در صفحه گوگل ارتقا بخشند. اما ممکن نیست تنها پیاده سازی این اصول و قوانین بدون اینکه مورد بررسی و آنالیز قرار گیرند؛ نتیجه بخش اعمال گردند. وابسته به همین موضوع است که سایت‌های مبتنی بر وردپرس از افزونه‌هایی همانند یواست سئو یا رنک مث به جهت تجزیه و تحلیل سئو فنی سایت، آن‌ها را به کار می‌گیرند. هر کدام از این وب‌سایت‌ها کاربرد‌های متعددی را به خود اختصاص می‌دهند که از ابزار‌های بسیار کاربردی در تحلیل سئو وب‌سایت محسوب می‌گردند. در اینجاست که مبحث تفاوت رنک مث با یواست مطرح و وب‌مسترها به چالش کشیده می‌شوند. اجازه بدهید در ابتدا به صورت مجزا به معرفی هر کدام پرداخته و بعد از آن ابعادی که‌ سبب ایجاد تفاوت شده است را مورد بررسی قرار  خواهیم داد.

افزونه یواست چیست؟ ‌

در اوایل سال ۲۰۲۱ بود که از یواست به عنوان بهترین و کارآمدترین افزونه سئوی وردپرس پرده برداری شد و بهترین جایگاه را از آن خود ساخت. این افزونه می‌تواند همچون یک ابزار کمکی سبب دریافت نتیجه‌ای مطلوب‌تر وب‌سایت از سوی موتورهای جست‌وجوگری چون گوگل گردد.

سئو یواست با مورد تجزیه و تحلیل قرار دادن سئوی وب‌سایت وردپرسی؛ ابزارهای متعددی را به جهت بهبود جایگاه وب‌سایت ارائه خواهند داشت و ایجاد این شرایط یعنی ایجاد زمینه‌ای برای طی کردن نمودار صعود وب‌سایت به جهت قرارگیری در رتبه‌های ابتدایی گوگل.

اما زمانی که این توصیفات در باب افزونه یواست  مطرح می‌گردد برخی گمان می‌برند که ماهیت کاربری اصلی این افزونه؛ اجرای اصول و قوانین حاکم در سئو   و وب سایت است. در حالی که این افزونه با مورد تحلیل و بررسی قرار دادن سئو، نقایص و ایرادات را به شما یادآور شده و با ارائه ابزارهای پیشنهادی، تلاش خود را برای رفع آن‌ها بکار می‌گیرد. هر کدام از این افزونه با قابلیت‌های مخصوص به خود همراه هستند که در دو نسخه کاملا رایگان و هزینه‌بر یا پولی در دسترس قرار می‌گیرند.

افزونه یواست چیست؟ ‌

پلاگین یواست دارای چه کاربردهایی می‌باشد؟

برای اثبات محبوبیت یواست همین آمار کلی کافیست که تا به امروز دارای بیشتر از پنج میلیون نصب فعال در سراسر دنیا و نیز بیشتر از ۳۵۰ میلیون بار آمار دانلود است‌. وابسته به میزان این آمار از محبوبیت کاربرد‌های این پلاگین؛ مبحث وسیعی را به خود اختصاص داده که کاربردهای متعددی را در خود جای داده است؛ که در این قسمت به کاربردی‌ترین نوع رایگان آن اشاره خواهیم داشت:

  • مورد بررسی قرار دادن قالب ساختاری همه پاراگراف‌ها
  • بررسی میزان چگالی کلیدواژه‌ها
  • بهینه سازی توضیحات متا
  • تحلیل کیفیت و شرایط لینک‌‌دهی داخلی و خارجی
  • هموار ساختن شرایط نقشه سایتXML
  • افزودنبردکرامب به وب‌سایت
  • ایجاد شرایط هموار برای آماده‌سازی توضیحات اختصاصی شبکه‌های اجتماعی

پلاگین یواست دارای چه کاربردهایی می‌باشد؟

افزونه رنگ مث چیست؟

بعد از یواست نوبت به یکی دیگر از افزونه‌های پرکاربرد و محبوب وردپرس خواهد رسید که دارای قدمت بیشتری می‌باشد و در آستانه سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و در حال حاضر نقش بسزایی را در بهینه سازی سئو وب سایت ایفا می‌کند.

مطمئنا این افزونه نیز با این حجم از محبوبیت می‌تواند به عنوان یک رقیب قدر برای یواست به حساب آید، به گونه‌ای که در نسخه ابتدایی با حجم وسیعی از قابلیت‌هایی که ارائه داشت؛ محبوبیت کاربران بسیاری را به خود اختصاص داد. تا جایی که یک آمار تعجب‌ برانگیز بیشتر از ۸۵۰ هزار نصب را ازآن خود ساخت.

در این افزونه نیز دو نسخه پولی و رایگان در دسترس می‌باشد اما جالب است بدانید بسیاری از ابزارهای پولی ارائه شده از سوی یواست در رنک مث به صورت رایگان قابلیت ارائه دارد.

سئو رنک مث دارای چه کاربردهایی می‌باشد؟

در سال‌های اخیر وب مسترها به میزان چشم‌گیری تصمیم به تغییر پلاگین خود گرفته‌اند‌. ایجاد این شرایط به سبب قابلیت‌های جامع‌تر و البته رایگان افزونه مک مث نسبت به افزونه یواست است. اما با این تفاسیر نمیتوان جایگاه هر کدام از افزونه‌ها را معین ساخت و نیاز است تا ابعاد فنی دیگرشان نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند. بعد از آن انتخاب با مالکیت وب سایت خواهد بود. البته شانیا مارکتینگ در جایگاه یک مجموعه متخصص در کنار شماست تا در تمامی اقدامات انحصاری سبک بهترین پیشنهادها را در عرصه ارتقا جایگاه وب سایت در پیش رویتان قرار دهد.

  • تنظیم نمودن و پشتیبانی از نشانه گذاری اسکیما
  • بررسی و تعیین خطای ۴۰۴ سایت
  • جستجو نمودن و بررسی لینک‌های شکسته
  • مدیریت کردن ریدایرکت‌های ۳۰۲ و ۳۰۱
  • معین نمودن توضیحات متا و عنوان سئو
  • تحلیل نمودن کلمات کلیدی
  • مورد بررسی قرار دادن رتبه کلمه کلیدی اصلی و فرعی
  • بهینه سازی خودکار سئوی تصاویر منتخب
  • پیشنهاد جهت لینک‌‌دهی داخلی
  • امکان ایجاد سایت مپ
  • افزوده نمودن تمام خودکار بردکرامب به سایت
  • بهینه سازی سئو محلی

سئو رنک مث دارای چه کاربردهایی می‌باشد؟

تفاوت سئو رنگ مث با یواست از لحاظ برآورد هزینه

یکی از فاکتورهایی که میان سئو رنک مث و یواست تفاوت ایجاد می‌کنید جدول اختصاص هزینه متناقض این دو است. سئو رنگ مث به صورت کاملا رایگان در نسخه ابتدایی انتشار یافت تا اینکه در سال ۲۰۲۰ از نسخه پولی یا پرمیوم آن رونمایی شد. این افزونه نسبت به یواست در جایگاه مقرون بصرفه‌تری قرار گرفت. دلایل این رده‌بندی عبارتند از:

  • هزینه رنگ مک مث پایین تر از یواست تمام خواهد شد؛
  • نسخه پولی رنگ مک مث از وب سایت های نامحدود پشتیبانی خواهد کرد، در صورتی که یواست باید برای هر دامنه با صورت مجزا خریداری گردد و مجوز نامحدود ارائه نخواهد داد.

شما مجبور بکارگیری نسخه پولی رنک مث نیستید‌‌. چراکه با انتخاب نسخه رایگان این افزونه می‌توانید از تمامی امکانات و تنظیمات کامل آن بهره‌مند گردید. اما در نسخه‌های یواست شرایط متفاوت است و برای بهره‌مندی جامع از تمام کاربردهای مورد نیاز؛ باید از نسخه پولی استفاده نمایید.

تفاوت سئو رنک مث و یواست از لحاظ پیکربندی تنظیمات

اما اگر بدنبال مدیریت تنظیمات آسان‌تر و بدور از پیچیدگی هستید؛باید بگوییم یواست سئو نسبت به رنک مث با پروسه ساده‌تر و محدودتری از تنظیمات همراه است و دستتان برای انجام تنظیمات بازتر است در حالی که سئو رنک مث با مراحل گسترده‌تری از فرآیند تنظیماتی، شما را در شرایط دشوارتری برای مدیریت تمام ابعاد تنظیماتی قرار خواهد داد.

زمانی که ویژگی‌های رنک مث و یواست را در ترازوی قیاس قرار دهیم مطمئنا رنک مث به سبب ویژگی‌های متعددی که داراست سنگین‌تر خواهد بود. اما این توصیفات مبنای برتری آن نسب به دیگری نخواهد بود. زیرا ممکن است هیچ یک از مزیت‌ها یا ویژگی‌های مضاعفی مورد استفاده قرار نگیرند. توجه داشته باشید  اگر قرار است از تمام این ویژگی‌ها بهره‌مند گردید مطمئنا رنک مث بهترین گزینه انتخابی محسوب می‌گردد.

تفاوت رنک مث با یواست در طراحی سایت مپ

در رنگ مث این قابلیت را دارا خواهیم بود که صفحات قابل تنظیم در گوگل را خودمان انتخاب نماییم و نقشه سایت را مدیریت نماییم.

این یکی از چالش‌های بزرگی است که وبمستران جهت سئو و بهینه سازی سایت دائما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.زیرا در سایت مپ یا نقشه سایت صفحات نمایش داده خواهند شد اما به خزنده های گوگل اجازه دسترسی و خزش صفحه داده نمی‌شود تا در گوگل به ثبت برسد. وابسته به همین اوضاع در سایت شرایط تناقض آمیزی رقم خواهد خورد.

به همین سبب تاکید داریم که در رنک مث از قابلیت سایت مپ بهره برده نشود. همانطور که بیان داشتیم رنک مپ با تنظیمات وسیع‌تری همراه است که عدم دانش کافی و مدیریت نادرست می‌تواند؛ سئو سایت را با نقصان مواجه سازد. این در صورتی است که سئو یواست با مدیریت بهتر و دقیق‌تری همراه است زیرا در آن از پیچیدگی تنظیماتی خبری نیست. پس در این مرحله یواست را از رنک مث در جایگاه برتری قرار خواهیم داد.

تفاوت سئو رنک مث با یواست از جهت بهینه‌سازی کلمات کلیدی

هر محتوای جدیدی که انتشار میابد به جهت دریافت یک جایگاه مطلوب از سوی گوگل؛ از طرف هر دو افزونه یاد شده؛ راهکارهای متعددی را در قالب گزینه‌های پیشنهادی دریافت می‌کند.

در این حیطه رنک مث نسبت به یواست؛ توصیه‌های جامع‌تر و کاربردی‌تری را برای بهینه سازی محتوا ارائه خواهند داشت. در گذشته تنها رنک مث دارای دکمه‌های اشتراک گذاری شبکه اجتماعی بود و یواست سئو محروم از این قابلیت بود اما در حال حاضر به گزینه‌های کاربردی آن اضافه گردیده است.

تفاوت سئو رنک مث با یواست از جهت بهینه‌سازی کلمات کلیدی

برای مثال یکی از مزیت‌هایی که رنک مث به شما ارائه می‌دارند این است که امکان تجزیه و تحلیل چند کلمه کلیدی را به صورت کاملا رایگان به شما خواهند داد.

این در حالی است که یواست تنها یک کلمه را ساپورت می‌کند. اما اگر این شرایط را در دامنه وسیع‌‌تر و برای چند کلمه خواستار هستید باید از نسخه پولی آن کمک بگیرید. پس در آنالیز محتوا رتبه اول به سئو مک مث تعلق خواهد گرفت.

تفاوت سئو رنک مث با یواست از جهت بهینه‌سازی کلمات کلیدی

 تفاوت سئو رنک مث با یواست در باب مدیریت ریدایرکت‌ها

یکی از بحران‌هایی که مدیران و وبمستران سایت‌های وردپرسی دائما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند تغییر مسیرها یا به زبان دیگر ریدایرکت می‌باشد.

شما در بعد زمانی اقدام به تغییر مسیر خواهید کرد که تصمیم به حذف کامل یک صفحه یا تغییر صفحه اختصاصی خود یا لینک‌های ایجاد شده دارید.

متاسفانه انتخاب یواست رایگان یکی از افزونه‌هایی بود که در گذشته با تصمیم برای تغییر مسیر؛ مشکلات متعددی را رقم می‌زد که سبب شد بار دگر رنک مث این مشکل را نیز رفع نماید و با تنظیم قسمتی با نام تغییر مسیرها در تنظیمات نسخه رایگان؛ این چالش‌ها به طور کامل رفع گردد.

اگر قرار است از یواست استفاده نمایید باید هزینه بالایی را پرداخت نمایید؛ بنابراین رنک مث در قیاس با  یواست به جهت مدیریت نمودن ریدایرکت‌ها از ارزش بالاتری برخوردار است.

از دیگر امکانات معمولی که از سوی رنک مث ارائه خواهد شد، مدیریت نمودن صفحات ۴۰۴، سفارشی سازی متا و عنوان می‌باشد که در یواست کوچکترین نشانه‌ای از آن‌ها نیست.

تفاوت سئو رنک مث با یواست از لحاظ نوع سوئیچ کردن

هر دو افزونه یاد شده امکان منتقل نمودن اطلاعات را دارا هست پس میتوان اطلاعات سئو را میان این دو جابه‌جا نمود. از طرف دیگر اگر سایتتان دارای افزونه یواست است و تصمیم به تغییر شرایط با جایگزینی رنک مث دارید؛ با غیرفعال نمودن یواست و فعال نمودن سئو رنک مث، قسمت عمده‌ای از مسیر را طی نموده‌آید و فقط کافی است تا اطلاعات و تنظیمات مرتبط را جایگذاری کنید تا پروسه پایان یابد.

البته توجه داشته باشید که پیش از لغو و غیر فعال سازی یواست نیاز است تا رنک مث را نصب نمایید تا از ایجاد هر گونه آشفتگی در وب‌سایت ممانعت نمایید. البته به دلیل عدم کمترین تداخل و ارتباطی میان این دو افزونه؛ از عدم ایجاد چنین رخدادهایی اطمینان داشته باشید.

زمانی که در مرحله فعال سازی افزونه رنک مث قرار می‌گیرید؛ یا چند پرسش روبه‌رو خواهید شد که آیا قصد  دارید تنظیمات سئو را از افزونه یواست سئو به رنک مث درون ریزی نمایید؟ به سبب پاسخ مثبتتان نسبت به این روند نیاز است گزینه شروع درون ریزی را تایید نمایید.

تفاوت سئو رنک مث با یواست از لحاظ نوع سوئیچ کردن

سخن پایانی

اینکه شما تصمیم به انتخاب کدام افزونه دارید کاملا وابسته به نوع و میزان انتظارات شما دارد. بیان داشتیم که رنک مث حتی با دسترس قرار دادن نسخه رایگان؛ ویژگی‌های گسترده‌تر و کارآمدتری را در دسترس قرار خواهد داد. که عبارتند از:

_ بهینه‌سازی چندین کلمه کلیدی

_ تشخیص ایجاد ۴۰۴

_ تغییر مسیرها

_ دارای ویژگی های محلی جستجوگرها

پیشنهادات بجا و مطلوب پیوند داخلی و بسیاری موارد دیگر که با مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتن و وجود هر نقصی؛ ابزارهای کاربردی و موثری برای بهبود و ارتقاء وب‌سایت ارائه می‌گردد.

این شرایط در حالی است که برای دریافت این خدمات از سوی یواست مجبور به پرداخت هزینه هستید در حالی که هیچ‌یک از این خدمات را تمام و کمال دریافت نمی‌کنید.

سئو رنک مث افزونه‌ای می‌باشد که همه ویژگی‌های مثبت و کارآمد را برای کمک به بهبود جایگاه یک وب‌سایت درون خود جای داده است؛ فقط کافیست از همه فرصت‌های پیشنهادی استفاده نمایید تا با نتیجه‌ای منحصربفرد مواجه گردید چراکه تنها با تکیه بر یکی از آن‌ها چون تحلیل یک کلمه کلیدی نمی‌توانید مزیت‌های بی‌حد‌و مرز آن را درک نمایید.

البته که نیاز است در این حوزه با یک متخصص مشاوره و گام‌های بجا و دستی را بردارید تا از دریافت کامل نتیجه بی‌نصیب نمانید. مطمئنا تنها یک مجموعه صاحب تخصص در این حوزه است که می‌تواند، نتیجه‌‌ای مطلوب را رقم بزند. shaniys marketing توانسته است در طی سال‌های متمادی و به پاس اعتماد شما؛ در این مسیر پیشروی حرفه‌ای را پشت سر بگذارد و در مبحث پر رمز‌ و راز سئو با قدرت حرفی برای گفتن داشته باشد.