تلفن تماس : 02128426014
شانیا مارکتینگ

شانیا مارکتینگ

ارائه دهنده انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ

طراحی های گرافیکی

تاریخ انتشار : 2021/07/18

حتما همه ما کم و بیش درباره ی طراحی گرافیک و یا طراحی گرافیکی شنیده ایم. اما برخی از ما که نا آشنای این مسیر هستیم به سادگی از کناره آن عبور می کنیم بی خبر از آنکه ما چقدر مدیون آن هستیم و با خلق چه زیبایی هایی از سوی آن روبرو شده ایم. برخی از ما نیز که آشنای این راه هستیم میدانیم که اگر با زیبایی های چشم نوازی در این دنیا روبه رو می شویم و از آن ها لذت می بریم ؛ مدیون افرادی هستیم که با هنرهای بی نظیر و ارزشمندی که رقم می زنند. سعی دارند دنیای امروز را با زیبایی هایی هر چه تمام تر همراه کنند این زیبایی های شاهکارانه را این افراد مبتکر و خلاق به تصویر می کشند و گاهی موجب حیرت حجم زیادی از افراد می شوند.

طراحی گرافیکی

این واژه ریشه یونانی لغت گرافیکوس است . و معتقد است که نمایش بصری بر روی یک سطح اطلاق می گردد. این صفحات می تواند مواردی چون دیوارها،کاغذ ها، صفحه مانیتور کامپیوتر و حتی سنگ ها و ….. را شامل گردد که با اهداف خاصی پیاده سازی می شود این اهداف با سرگرمی،چهره نگاری و البته که اطلاع رسانی همراه خواهد بود.

 اگر بخواهیم از نظر حرفه ای از طراحی گرافیکی تعریفی ارائه کنیم باید بگوییم طراحی گرافیک یعنی هنر ارتباط بصری به واسطه عکس های متنی، کارها و نماد های هنری که با دستان هنرمندانه طراح گرافیک خلق می شوند. نمی توانیم ادعا کنیم که طراحی گرافیکی نو ظهور است؛ در صورتی که از گذشته های دور وجود داشته و در حال حاضر به اوج خود رسیده است‌.

طراحی گرافیکی در ایران

تاریخچه طراحی گرافیکی در ایران به طور تقریبی به دوران قاجار برمی گردد که با روی کار آمدن صنعت چاپ شکل جدی تری به خود گرفت‌. اما مطمئنا نمی توانیم نشانه هایی از گرافیک را در دوره های قبل از قاجار در ایران نادیده بگیریم زیرا نمونه هایی از آن ها را در موزه ها در اختیار داریم. این موارد شامل پیاده سازی نمونه های بی نظیر از طراحی های گرافیکی بر روی سفال ها، کاشی ها و فرش های ابریشمی است‌.

در حال حاضر با پیشینه ای که ایران در این مسیر دارد می تواند به عنوان یکی از کشور های پیشرو در این زمینه به یکی از صادر کنندگان طراحی گرافیک تبدیل شود و از این روش به تامین درآمد ارزی برسد.

طراحی های گرافیکی - وبسایت شانیا مارکتینگ

معرفی انوع طراحی گرافیکی

  • طراحی گرافیکی هویت بصری:

یک برند به عنوان راهی برای ارتباط مستقیم میان هر سازمان یا نوعی کسب و کار با مخاطبان می باشد. هویت یک برند را نوع ارتباط برقرار کردن با یک شخصیت، لحن و ذات و البته احساسات، خاطرات و تجربه ها تعیین می کند. این موضوع در طراحی گرافیکی هویت بصری نیز به همین روال است. عناصر بصری هویت برند به عنوان وجه برند در برقرار نمودن ارتباط با ویژگی های نامشهود به واسطه تصاویر، اشکال و برند ها عمل می کند.

  • بازاریابی و طراحی گرافیکی تبلیغات:

افرادی که کار طراحی در قالب بازاریابی انجام می دهند با بستن قرار داد با متخصصان بازاریابی یا مدیران شرکت ها تلاش می نمایند تا بتوانند استراتژی های متعددی به جهت بازاریابی موفق تر ایجاد نمایند. از جمله این استراتژی ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در قسمت تبلیغات مجلات و روزنامه ها
  • تبلیغات و بنر
  • طراحی تصاویر بخصوص برای وب لاگ و وب سایت
  • طراحی بروشور
  • پوستر آگهی و بیلبورد ها
  • اینفو گرافیک

 

  • طراحی رابط کاربری گرافیکی:

افرادی که طراحی رابط کاربری گرافیکی را انجام می دهند طراحان UX می باشند. این طراحان طبق رفتارهای کاربر؛ تلاش خود را برآن می دارند که هر کدام از آلمان ها صفحه به طور دقیق در جای مناسب خود قرار داده شوند. با این روند یک تجربه مثبت برای کاربر رقم زده می شود.

  • طراحی گرافیک انتشار:

طراحان گرافیکی انتشار با کسب دانش و تجربه در مورد همه ابعاد چاپ هم چون ابعاد، رنگ ها، ایجاد جذابیت و… فعالیت های خود را در قالب کتاب، روزنامه، راهنماها، مجله و کاتالوگ ها اجرا می کنند.

  • طراحی گرافیک بسته بندی:

در حال حاضر این مورد از طراحی گرافیک وارد طراحی صنعتی شد. این طراحی مرتبط به طرح روی بسته های اقلام تجاری است که کاربران اقدام به خرید آن ها می کنند. البته یک طراح ماهر در این زمینه باید طرحی جذاب، خلاقانه و در عین حال ساده و قابل فهم را رقم بزند.

  • طراحی گرافیکی حرکت:

در موشن گرافیک؛ طراح باید توانایی به حرکت درآوردن همه المان های طراحی را داشته باشد تا با این ترفند به جذاب ترین شکل ممکن منظور را به کاربر برساند. این طراحی ها در قالب آرم های متحرک، آگهی، فیلم تبلیغاتی، فیلم آموزشی و بازی ویدئویی انجام می شوند.

طراحی های گرافیکی - وبسایت شانیا مارکتینگ

ابزار های اصلی برای طراحی گرافیک

  • تصاویر

تصاویر ها که زیرمجموعه هنرهای بصری بشمار می آیند از ابزار اصلی طراحی گرافیکی هستند. تصاویر به روش عکاسی و یا تصویر برداری در کارهای طراحی گرافیکی استفاده می شوند.

  • تایپوگرافی

تایپوگرافی به فرآیند تنظیم، ترتیب و طراحی حروف اشاره دارد. در این روند طراح گرافیک برای اینکه موفق شود یک پیام مستقل و البته جذاب و تاثیر گذار را به مخاطب انتقال دهد از این ابزار کمک می گیرد.

  • صفحه آرایی

صفحه آرایی یکی از مهارت هایی بشمار می آید که طراحان گرافیک در آن از تبحر بالایی برخوردار هستند‌. برای چاپ و آماده سازی هر آنچه که در ذهن پرورانده می شود‌ باید از قبل صفحه آرایی صورت گیرد. در صفحه آرایی عناصر و المان های متعدد با یک نظم و زیبایی خاص توسط طراح گرافیک کنار هم قرار می گیرند.

۳ نرم افزار پر کاربرد در طراحی گرافیکی

یک طراح گرافیک با تجربه باید با بتواند با اغلب نرم افزارهای گرافیکی موجود آشناییت داشته باشد. اما ۳ نرم افزار مهم هستند که پایه و اساس کار طراحی گرافیک بر روی آن ها بنا شده است. و یک طراح گرافیک در ابتدایی ترین حالت ممکن باید دارای مهارت کافی برای کار کردن با این نرم افزار ها باشد.

  • نرم افزار فتوشاپ:

به جرات و با اطمینان کامل می توانیم فتو شاپ را به عنوان اساسی ترین یا قدرتمندترین نرم افزار گرافیکی معرفی کنیم که در حال حاضر اغلب افراد با آن آشناییت دارند. این نرم افزار توسط شرکت Adobe طراحی و تولید شده است و دارای کاربردهای متعددی همچون ویرایش، ترکیب یا بازسازی تصاویر و فیلتر گذاری روی تصویر ها است. درست است که همه ما با گوشی های همراهی که در دست داریم تا حدودی می توانیم با این برنامه کار کنیم اما یک طراح گرافیک حرفه ای نیازمند بهره گیری تخصصی تر از آن می باشد.

  • نرم افزار کورل دروا:

این نرم افزار یکی از قدیمی ترین نرم افزار ها بشمار می آید که بیشتر برای طراحی مورد استفاده قرار می گیرد‌. البته هدف از طراحی آفریدن تصاویری جدید به صورت وکتور است‌. از دلایل محبوبیت این نرم افزار می توانیم به کیفیت بالا و حجم کم آن اشاره کنیم. بر این اساس طراحی لوگو، پوستر، کارت ویزیت و ..‌. به واسطه این نرم افزار انجام می شود.

  • نرم افزار ایلستریتور:

این نرم افزار که این روزها در بازار از جایگاه خوبی برخوردار می باشد بر پایه وکتور است. در گذشته کورل دروا می توانست با قابلیت هایی که دارد به رقابت با نرما فزار فتو شاپ برخیزد. اما شرکت ادوبی توانست با طراحی این نرم افزار قسمت اعظم کمبودهای فتو شاپ را جبران نماید؛ از همین رو آن را ترکیبی از قالبیت های نرم افزار های کورل و فتو شاپ می دانند. جهت طراحی لوگو، تجاری ایده و پیاده سازی آن، طراحی وکتور و … از این ترم افزار استفاده می کنند‌.

سخن پایانی

اهمیت طراحی گرافیکی به قدری بالاست که می توانیم زیبایی های اطرافمان را مدیون آن باشیم‌‌. شاید اگر طراحی گرافیکی وجود نداشت با تصاویری به این زیبایی و جذابیت  در قالب های هویت ( لوگو و نام تجاری)،انتشارات( مجله ها و روزنامه هاو کتاب ها)، تبلیغات، پوستر ها، گرافیک وب سایت ها، پست های اینستاگرام و…… نداشتیم. شانیا مارکتینگ در ارائه همه خدمات نامبرده شده به کمک کادری مجرب از بهترین طراحان گرافیکی توانسته است تا به امروز رضایت شما عزیزان را از جهات گوناگون جلب کند. موفقیت ها و کسب اعتماد شما در این مسیر نتیجه حساسیت ما نسبت به روند کار پرسنل مجوعه طراحان گرافیکی است.